Táj modolása

Iff főképpen a táj textúrájának a módosítását írom le.

Első legegyszerűbb dolog: kicserélhetjük a data mappában levő textúrákat: a füvet, homokot, murvát, stb. Ez nem bonyolult dolog, általában mindenki megtudja csinálni.
Amit leggyakrabban látok probléma, az a fű és bokor textúrájának cseréje, azért mert van benne átlátszóság. Valószínüleg azért van így mivel a paint nem kezeli az átlátszóságot :) Szükségünk van egy jobb programra! Én a GIMP-et szoktam használni, elég jó ilyesmi feladatokra, sőt többre is. Ja és ingyenes is! Töltsd le ha nincs meg!

Ha feltettük használjuk, gondolom a bokrot valami más bokorra szeretnétek kicserélni. Nyissuk meg a program segítségével a bush256.png-t.
Láthatjuk, hogy ahol átláttszóság van ott szürke-pepita háttér van. Festeni az ecsettel lehet, ha pedig radírozunk, akkor ott átlátszóság lesz. Ezzel a kettővel sok dolgot lehet csinálni, de szerintem érdemes magtanulni használni valamilyen képszerkesztő programot. A fűcsomót is hasonlóan módosíthatjuk.

Na ha mindent módosítunk a környékünkön oké. De ha elnézünk a távolba... nem stimmel. Erre is van megoldás!
Itt újból a Sticktoolt használjuk, meg a gimpet.
Először a modunk data mappájában levő cmap.raw és cmap2.raw fájlokat töröljük ki. Ezzel nem csinálunk semmi bajt, nem kell aggódni. Indítsuk el a modunk, és lépjünk ki. Ez azért szükséges, hogy a játék újragenerálja a raw fájlokat, valószínüleg módosítottuk már az objektumainkat.
Következő lépés: Sticktool->Map Editor->Szerkesztés->Távoli térkép exportálása. Valahova ahol késöbb is megtaláljuk, mentsük el.
Ezután nyissuk meg gimppel! Először a szín szerinti kijelölést haználjuk, árnyalat vagy szín alapján érdemes
Hasonlóan módosíthatjuk a minimap képét, tudjátok ami jobb fönt a köröcskében van, annyi a külömbség, hogy a Sticktoolban a minimap exportálására kell menni...

Az ég textúráját is kicserélhetjük, de maximum átszínezni érdemes, mert a felhők ettől függetlenül ott vannak. Azzal sajnos meg még nem tudonk mit csinálni.

Víz. A víz textúráján is módosíthatunk, de nincs sok értelme, a mostani viszonylag jó. Fontos megjegyezni, hogy ehhez 2 textúra tartozik, a sima víztextúra és a normalmap. Ez a lilás, színes valami azt adja meg, hogy hogyan tükröződjön a víz. Ha nem értesz hozzá, inkább hagyd békén :)