Objektumok behelyezése

A kész .sm0 fájlokat betenni a játékba, már csak egy lépés!

Ezen művelet során a HelloTibi által kifejlesztett Sticktoollal fogunk dolgozni, töldsd le!

Ha feltetted így néz ki:

Láthatjuk, hogy ez a progi több dolgot is tud. Nekünk most a Map Editorra lesz szükségünk!

Nagyszerű! Bal oldalt kattintsunk jobb egérgombbal a modellek feliratra, majd válasszuk a modell hozzáadása opciót. Ezután jobb oldalt a névhez írjuk be a modellünk nevét! A modellünk helyzetét könnyen beállíthatjuk, jobb egérgombbal kattintunk valahova a térképre, oda fogja áthelyezni. Jobb oldalt, alul láthatjuk a koordinátákat, ha magasabbra szeretnénk helyezni, írjuk át az y koordinátát nagyobbra!
Lehetőség van egy modellből többet is elhelyezni a térképen. Ha középső egérgobbal kattintunk akkor az adott pozícióba egy másikat is letesz. Ha ennek a koordinátáit akarjuk változtatni, akkor a koordináták feletti csúszkán válaszhatjuk ki melyik példány tulajdonságait akarjuk állítani.

Egy másik pontosabb módszer a pozíció beállítására a következő. Elindítjuk a játékot, elmegyünk oda ahova a házat szeretnénk. Ott beírjuk chatbe: "/coords haz". A haz helyére akármit írhatunk. Erre azért van szükség, mert egy másik helyen is beírhatjuk ezt egy másik névvel. Az egész lényege, hogy amikor Sticktoolban kiválasztjuk a modellünket, akkor ha megnyomjuk fent azt a gombot ami úgy néz ki mint egy zöld fordított csepp, akkor kiválaszthatjuk melyik pozíció koordinátáit írja be.

Nézzük milyen tulajdonságokkal ruházhatjuk fel az épületeinket!
A zóna az a felirat amit kiír a játék, amikor az objektum közelébe érsz (pl.: Hely:Industrial District).
A felszín egy speciális dolog. A következő kép jól mutatja, melyik mit jelent, tehát a fit hozzásimítja az objektumodat a földhöz, ilyen például a maya és a modern ruins. A dont pedig békén hagyja a terepet, de ha a képen látható módon teszed le a házadat, akkor ha bemész belül látod majd a földet!

A speciál cuccokat nem szoktuk használni. A pantheon azt hiszem egyértelmű: nagy pajzsot ad a modellednek. A stickportalt sem szoktuk használni, az adott épületben egy portál jelenik meg ami felvisz outlandre (lebegő sziget).
A stickportálból és a pantheonból maximum és minimum csak egy darab lehet és kell. Az x méret az objektum méretét határozza meg, a magasság kivételével. Az y méret a magasságot jelenti.
Tehát ha az x méretet nagyra állítjuk, de y kicsi marad ilyen nagy lapos dolgot kapunk. Ha fordítva csináljuk akkor magas karcsú épületet.
Egyéni szín. Ennek a játékra nincs hatása, a mapon levő pötty színét változtathatod meg.
A comment is magától értetődő, ennek sincs hatása a játékra, magunknak írhatunk megjegyzést az objektumunkhoz. Bevallom én még nem használtam.

A csúszka, mint már említettem, a példányok közti egyszerűbb váltást segíti, mellet a két gomb a hozzáadás és a törlés.
Már csak egy dolog van jobb oldalt amiről nem beszéltem, ez a kis gomb az y koordináta mellett. Az "beragasztja" az y koordinátát, azaz, ha arrébb tesszük az objektumot, akkor nem fogja átírni az y koordinátát az ottani terep magasságára, de sajnos középső gombos letevésnél nem működik.