Játékok, programok, honlapok


A Stickman Warfare története, saját szemszögből

2015. Sep. 20.

A Stickman Warfare egy online FPS játék, magyar amatőr játékfejlesztők által készítve. Kisebb nagyobb sikereket élt meg, főleg régebben, ugyanis a játékot 2006-ban kezték el fejleszteni, a legújabb frissítés pedig 2015-ben jött ki. Na de mitől is érdekes ez annyira? Én is az egyik fejlesztő vagyok , ott Hector néven ismernek.

Szóval a történet egészen 2009-re nyúlik vissza, akkor találtam rá a játékra. Akkor még gimnáziumba jártam és épp a lázadó programozós, modellezős korszakomat éltem. A szerencséje a játéknak az, hogy úgy lett fejlesztve, hogy direkt gagyi gépeken is elfusson, így nekem is ment :) Szóval játszogattam, de ebben még nem lett volna semmi különös. Viszont a stickmant könnyedén lehet modolni!

2010 nyarán kiraktam az első modot a fórumra: Kalandpark. Igazából előttem készítettek többen jumpolós modokat, ez is az, a nagy különbség, hogy ennek volt designja :)



Ezután következett a Kalandpark 2 - Könyvtár, egy pár héttel az első után jött ki. Hosszabb pálya, hasonló játékmenet, csak itt könyvtáras a design. Később készült hozzá egy patch is, amiben új befejezés van. Itt egy gyorsasági versenyt is hirdettem:


A harmadik utolsó rész jött ez után, ami egy kicsit kivételes lett: rövid és sorjátékra lett kitalálva. Ez a koncepció nem aratott túlzott sikert :)

Idő közben készítettem fegyver modelleket, amik be is kerültek a fő játékba.

A modolók mindig probálják feszegetni a játék határait. Az Avatar mod is ezt csinálja, még az exe is meg lett buherálva :) Itt ilyen lebegő szigetek vannak, mint ami a hasonló nevű filmben is található, célja nincs, de lehet egymást lövöldözni. Itt található róla pár kép.

Telt az idő, és teljes épületek kerültek be a játékba, a modelljeim közül (pl. steelworks). A játék közben nyílt forráskódúvá vált, és egy kis segítséggel sikerült is felbuildelni. Új - bár nem túl fontos - featureöket készítettem a játékhoz amik be is kerültek végül, pl. hogy lebegjen a hulla a vízben :)

Ezekkel az új lehetőségekkel készítettem el az utolsó modomat, a Stickman Crysis Warfare-t ami egészen nagy sikernek örvendett. Még egy trailer videót is készítettünk hozzá:


Akkoriban még volt bajnokság is, ami egy lanparty volt a legjobb játékosok között. Ott tartottam egy előadást a modolásról. 2012 vége felé volt egy olyan játékverzió amihez én készítettem a legtöbb dolgot. Akkoriban Alex (a játék atyja) már egyetemista volt és nem volt kedve a játékkal annyit foglalkozni. Így egy csomó hozzáférést és jogot adott meg, én is admin lettem.

Sajnos a játék delphiban írodik, és mivel ez minden fejlesztőnek egy tanulóproject gyakorlatilag, a kódbázis egy katasztrófa :D Szóval jó időbe telt mire megismertük a kódot - pl. OOP csak nyomokban fedezhető fel benne. A szerver szerencsére c++-ban újra lett írva, így az első újítások ott jelentek meg. Ilyen újítás volt az 1v1 rendszer, ami már igen érett. Rendszer lett, mivel automatikusan össze dobta a játékosokat, a honlapra pedig felkerül az eredmény. Na igen nem is említettem, hogy a honlap is megújult akkoriban, egy rakat statisztikát meg eseményt kezel.

Telt az idő - évek! - és bár egyre ritkábban, de mindig hoztunk újítást. Többes szám, mivel 2013-ban becsatlakozott fejlesztőnek speed, így most ketten toljuk.

A játékban eddig kétszer volt nagy event, ez mindig verzióváltáskor történik. Ez egy olyan esemény, ami egyszer történik meg, úgyhogy mindenki felmegy a játékba, hogy láthassa. A 2.0 eventet csak mint átlagos játékos láttam. Egy reaktor elég látványos felrobbanását hozta - ami széttépte a téridőt :O - ezzel indokolva új épületeket a jövőből és a múltból egyaránt. Viszont a másik nagy eventet mi készítettük: Portal event. Egy portál aktiválódik, ami atlantisba vezet, videó:



Szóval azóta ezeket készítettük el a teljességég igénye nélkül: szebb grafika (csillogás, normalmapek), részecske rendszerek, sokkal nagyobb modolhatóság, script rendszer, új terep, új fű és bokor rendszer, két új fegyver, sok-sok modell lecserélése, új pantheon és más épületek, teljes textúra felújítás, állítható grafikai beállítások, et cetera.

Mit hoz a jövő? Mindig is szó volt a nagy 3.0-ról amiben minden más lesz. Nem tudom, hogy ez valaha el fog-e jönni, vagy csak álom marad. Stickman Warfare 2-ről is dumáltunk már sokat, nagy ötletek vannak a fejeinkben, csak megcsinálni nem épp egyszerű őket. Talán, ha nem saját enginet használunk :) A játék feelingjét - még fénykorában - a közösség adta, hiszen ez egy olyan játék, ami halott emberek nélkül. Mára megváltozott a játékpiac, és generációk is változtak azóta. Szóval, hogy lesz-e ebből még valami? Csak rajtunk múlik, és hogy mit hoz az élet.


Falusi Márton honlapja

2015. Aug. 6.

http://falusimarton.hu/
2015 nyarán készítettem el Falusi Márton honlapját, aki egy író, költő. Szerencsére kaptam magam mellé egy designert, Veszteg Virágot, akinek bár ez az első honlap designja, szép arculatot talált ki.

Programozási szempontból, megint újra írtam az egész rendszert... A képfeltöltés részre viszont büszke vagyok: tömegesen lehet feltölteni, bélyegképet készít, és utána könnyen sorrendbe lehet rendezni őket húzogatással.


APPS4WORK

2015. Apr. 12.

http://www.apps4work.net/
Ezt a honlapot közösen készítettem néhány barátommal, én a kódolás, programozás részét vállaltam, először készítettem paypal fizetést.

apps4worksite.jpgapps4work2.jpg


Shuffeling Colors

2015. Jan. 30.

Szórakozásból csináltam még 2011-ben egy minijátékot ami böngésző alapú, itt érhetitek el:
Shuffeling Colors


Get the energy

2015. Jan. 30.

Egy felülnézetes egyszerű lövöldözős játék, egérrel célzol, WSADval mozogsz. A jatekfejlesztes.hu 2011-es nyárvégi villámversenyére készült a játék 5 nap alatt (link). Az Irrlicht enginet használja a grafikához. Érdemes kipróbálni egész élvezetes 20 percet nyújt a végigjátszása, sajnos csak 3 pálya készült hozzá. Ami még sajnálatosabb, hogy a forráskód már nincs meg, így tovább nem tudom fejleszteni, pedig még egy gagyi szintű scriptelési lehetőség is kerül bele.

Get the Energy 1.1Méret: 11.09 Mb Letöltve: 1


gte1.pnggte2.png


Archív - BVE

2015. Jan. 30.

Még gimnáziumban az egyik osztálytársam nagy vonatmániás volt - most közlekmérnöknek tanul. Sokat szórakoztunk együtt egy vonatszimulátorral, aminek BVE a neve. Érdekes hogy még most 2015-ben is aktív a játék, azóta készült egy nyílt forráskódú openBVE is, ami már egész fejlett.

A szórakozásunk nagy pályaépítésbe torkollott (én inkább ezt élveztem), bár egy pályánk sem készült el, sok pályaelem és program maradt utánunk. Ami fura a játék szempontjából, hogy egy saját 3d formátumot alkalmaz, amihez (akkor még) nem volt konverter. Így minden modellt kézzel írt koordinátákból kell összerakni, amiket lent láthattok, azok is így készültek. Illetve ezért készültek generátor programok, akkor még Basicben.

Egyik tervezett pályánk egy képzelt városban (Granto City) és a környékén játszódott volna, ennek az eleje kész is volt, a pályaudvart a Kuala Lumpuriról másoltam.



BVE objecktumokMéret: 2.28 Mb Letöltve: 2

Itt egy halom épület és egyéb objektum amit BVE-hez készítettem, és letölthető.
bveobjs.jpg

BVE házgenerátorMéret: 1.23 Mb Letöltve: 0

Ez egy basic alapú program, szögletes házakat lehet vele generálni, többféle stílusból összerakva. A textúrák talán ismerősek lehetnek a GTA2-ből ;)
haz1.JPGhaz2.JPG



Archív - Just Basic

2015. Jan. 30.

Még kilencedikes koromban találtam nagymamámnál egy poros sárga könyvet. Donald Alcock: Ismerd meg a BASIC nyelvet, nagyon érdekes könyv volt, így elkezdtem programokat írogatni papíron, ugyanis akkor még nem volt internetünk, és basic környezetem nem volt. A könyv 1984-es, szóval elég sok vicces dolog volt benne ami nem túl aktuális, de nagyon jó, érdekessége, hogy kézzel van írva az egész.

Később körülbelül egy év múlva találtam meg a Just Basic-et, ezzel írtam meg első programjaimat. Így egészen megtanultam, hogyan írjunk ciklusokat, algoritmusokat, szubrutinokat, függvényeket, nagyjából megtanultam a procedurális programozást. Ennek a Just Basicnek nagy pozitívuma volt, hogy ki volt egészítve néhány paranccsal, amivel ablakokat kezelhettünk, és grafikát is rajzolhattunk, így készítettem egy két gagyibb játékot is.

Basicel készült programjaim:

ArmageddonMéret: 1.41 Mb Letöltve: 3

Ez egy kétszemélyes klasszikus tankos lövöldözős játék, véletlenszerű tereppel, változó dekorációval, stb.
A letöltésben EXE van, kipróbálható a játék
armageddon01.JPGarmageddon02.JPG

Terrain 4Méret: 27.07 Kb Letöltve: 5

Egy tereprendező program, a fő célja a térbeli megjelenítés kipróbálása volt (mivel a nyelv csak 2D-t támogatott, ezért egész érdekes feladat volt). Tud fájlokat menteni és betölteni, 2dben, axonometriában és perspektívában is tud megjeleníteni.
terrain.JPG

DiscmasterMéret: 1.18 Mb Letöltve: 3

A kilencvenes évek egyik problémájára próbál megoldást nyújtani: egy CD katalógus, amiben azt tarthatjuk számon, hogy kinek adtunk mit kölcsön :)

Van még egy két program amit a BVE-s posztba illesztek be, mivel azok a BVEvel kapcsolat modellezési problémákat próbálja megoldani..